fbpx
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Semana de Inovação é um evento realizado pela Escola Nacional de Administração Pública (Enap), pelo Tribunal de Contas da União (TCU), pela Faculdade Latino-Americana de Ciências Sociais (Flacso) e pela Secretaria de Governo Digital do Ministério da Economia (SGD). Reúne os principais especialistas em debates e trocas de experiências sobre iniciativas, tecnologias, metodologias e processos para melhorar o serviço público.

Em sua oitava edição, de 8 a 10 de agosto de 2022, teve como tema “Tempo de criar”: redefinição da relação com o risco e reafirmação da necessidade de um governo mais ágil e capaz de aprender com erros. Pela primeira vez, de forma híbrida e descentralizada, a Semana foi realizada nas cidades de Brasília, na Escola Nacional de Administração Pública – Enap, em Recife, na Fundação Joaquim Nabuco – Fundaj e Porto Digital, e na cidade do Rio de Janeiro, no Museu de Arte do Rio – MAR, o que permitiu o maior acesso a servidores estaduais e municipais.

Ao todo, foram mais de 200 horas de conteúdo, incluindo 26 atividades on-line e 113 vídeos on-demand. Foram 43 atividades presenciais em Brasília, 7 no Rio de Janeiro e 7 em Recife. No palco principal, apresentaram-se 56 palestrantes nacionais e internacionais. Também foram realizados 31 pitches e a chamada pública de propostas recebeu 104 inscrições, sendo 86 válidas. O evento teve 9.199 inscritos, contando com 7.081 participantes únicos, sendo 76% online e 24% presencial. Registramos mais de 14 mil acessos aos conteúdos durante o período do evento. 54% do público da Semana de Inovação, são mulheres; 73% são servidores públicos e 65% têm entre 30 e 49 anos.

Em 2022, contou com parceiros como: Funasa, Ministério da Saúde, Inep, Anatel, Fundação Joaquim Nabuco e Organização dos Estados Ibero-americanos (OEI). Patrocinada por Dataprev, Serpro, ADAPS, Sebrae, Cateno, 99, Gringo, Microsoft, Nic.br CGI.br, BID e Zoom. Apoiada por República.org, ABDI, Eldorado, Museu de Arte do Rio, Wylinka, IFood, Catálise, Instituto Unibanco, Lab Griô e Porto Digital.

Para saber como foi, acesse https://semanadeinovacao.enap.gov.br/index.php 

PRESTAÇÃO DE CONTAS NIC.br CGI.br