fbpx
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

“Política de Estado para garantir a educação como um direito humano com justiça social e desenvolvimento socioambiental sustentável”, este foi o tema da Conferência Nacional de Educação (Conae) deste ano, que aconteceu em Brasília, entre os dias 28 e 30 de janeiro de 2024.

A diretora da Flacso Brasil, Rita Potyguara, participou da mesa 18, que debateu o novo Plano Nacional de Educação (PNE) e a importância de indicadores de avaliação e de monitoramento para a promoção da equidade e da diversidade na educação para conseguir avançar sem deixar ninguém para trás.

Imagem: Catarina Padilha

Em sua fala, Rita destacou a importância da construção de indicadores que permitam o acompanhamento do direito dos povos indígenas à uma educação escolar indígena, específica e diferenciada. “É fundamental saber se sua oferta atende as demandas dos povos indígenas quanto a quantidade e a qualidade social, a pertinência sociocultural, linguística e ambiental”.

Hoje, ao final do evento, será formulado um texto a ser enviado ao Ministério da Educação (MEC) como subsídio ao Projeto de Lei do novo PNE, que tramitará no Congresso Nacional a partir de proposição do governo federal.

 

Imagem: Catarina Padilha