fbpx
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Professores relatam aumento nos conflitos, indisciplina e brigas entre estudantes. Pesquisadoras ouvidas por ‘CartaCapital’ defendem acolhimento como estratégia para superá-los

Por Ana Luiza Basilio | 08.05.2022

[…]

A importância do acolhimento por parte das escolas
Para pesquisadoras ouvidas por CartaCapital, os problemas enfrentados pelas escolas têm a ver com a própria organização escolar, que se manteve inalterada – e, agora, contrasta ainda mais fortemente com o momento vivido pelos estudantes e seus profissionais. A defesa é a de que as escolas deveriam privilegiar o acolhimento.

“Ao longo da pandemia, se criou uma expectativa de que a escola voltasse em outro modelo, mais acolhedora, repensando a sua forma de ser, ensinar. Só que elas não só não mudaram como se apresentam completamente aflitas com o fato de crianças, adolescentes e jovens terem perdido esses anos de escolaridade”, avalia a socióloga, pesquisadora e coordenadora da área de Estudos sobre Juventude e Políticas Públicas da Faculdade Latino-Americana de Ciências Sociais, Miriam Abramovay. “Muitas [escolas] se colocaram diante disso com tal afã que estão deixando de lado temas essenciais como o acolhimento.”.

Leia a matéria completa na Carta Capital.