fbpx
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Por Salto para o Futuro – TV Escola

A popularização dos termos bullying e cyberbullying trouxe uma série de dúvidas, polêmicas e imprecisões. Nesta edição, o Salto para o Futuro discute esses dois conceitos, faz um perfil dos agressores e das vítimas, e oferece dicas para que pais, mães, responsáveis e educadores enfrentem as situações relacionadas a episódios de constrangimento e violência física ou simbólica. O programa também traz dados da pesquisa “Kids Online 2014”, com informações sobre o uso da internet por crianças e adolescentes do Brasil.

A pesquisadora da Flacso Brasil Ana Paula da Silva participa do programa e aborda questões como a necessidade de distinguir bullying de outros tipos de violência, como as que envolvem preconceito, machismo, racismo e sexismo e correm o risco de serem invisibilizadas no debate escolar: “a escola deixa de discutir esses assuntos quando se diz que tudo é bullying“, argumenta.

Confira o programa completo aqui.